Πως θα χάσω την κοιλίτσα;

Δεν έχει σημασία το νούμερο που φοράτε σε παντελόνι. Η αλήθεια είναι πως όλοι, λεπτοί και μη άνθρωποι, έχουν κοιλιακό λίπος. Η ποσότητα εξαρτάται από την καθημερινότητα που μας χαρακτηρίζει: από τη διατροφή και την κίνηση-άσκηση που ακολουθούμε. κοιλίτσα

 

Το κοιλιακό λίπος χωρίζεται σε δύο (2) είδη: Υποδόριο και Σπλαχνικό λίπος.

 

Το υποδόριο λίπος, όπως λέει η λέξη, είναι το λίπος που είναι κάτω από το δέρμα.

 

Το σπλαχνικό είναι το λίπος που βρίσκεται πιο βαθιά, γύρω από τα όργανα του σώματος, την καρδιά, τα πνευμόνια, το συκώτι και τα άλλα. Το λίπος αυτό παράγει διάφορες δυσάρεστες για τον οργανισμό ουσίες, όταν είναι σε μεγάλο ποσοστό, ώστε όταν το σπλαχνικό λίπος αυξάνεται, αυξάνονται και οι πιθανότητες μας για διάφορα προβλήματα υγείας. Πίεση, λιπώδη διήθηση ήπατος, υπερλιπιδαιμία, μεταβολικό σύνδρομο, είναι λίγα από τα προβλήματα που πιθανότατα έχετε ακούσει πολλές φορές να συζητώνται.

 

Πόσο σπλαχνικό λίπος έχω;

 

Η αξονική και η μαγνητική τομογραφία είναι οι πλέον ακριβής τρόποι για τον καθορισμό του σπλαχνικού λίπους. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι πιο απλοί. Υπάρχουν ειδικά μηχανήματα που μετράνε και αξιολογούν το σπλαχνικό λίπος μετρώντας με πολυσυχνοτική τεχνολογία BIA.

 

Μπορείτε επίσης να έχετε μια πιο αδρή εικόνα του σπλαχνικού σας λίπους μετρώντας την κοιλιακή σας περίμετρο. Πάρτε μια μεζούρα και μετρήστε τη μέση σας ενώ βρίσκεστε σε χαλαρή στάση (ξεφυσήξτε για να είστε σίγουροι) και όρθια θέση. Ιδανικά, με βάση τα υγιή επίπεδα, η μέση για τις γυναίκες πρέπει να είναι λιγότερο από 82 εκατοστά και λιγότερο από 88 εκατοστά για τους άνδρες.

 

Πως χάνεται-καίγεται αυτό το λίπος;

 

Η λύση δεν είναι η ποσότητα αλλά το είδος της τροφής. Ζάχαρη, λιπαρά και αλκοόλ, ειδικά συνδυασμός αυτών, αυξάνουν τα επίπεδα κοιλιακού λίπους, ειδικά όταν καταναλώνονται σε ποσότητα. Δεν σημαίνει φυσικά πως δεν μπορείτε να φάτε παγωτό αυτό το καλοκαίρι ή πως απαγορεύεται να πιείτε μπύρα. Η ποσότητα και το μέγεθος μετράει!! Και μετά σκεφτείτε και τη συχνότητα φυσικά.

 

Σταματήστε λοιπόν να μετράτε θερμίδες και φροντίστε την πρώτη γραμμή άμυνας και απορρόφησης του οργανισμού σας, δηλαδή το πεπτικό σύστημα. Η βασική ορμόνη που ρυθμίζει την πείνα εκκρίνεται από το στομάχι καθώς και η αίσθηση κορεσμού. Επίσης το λεπτό έντερο καθορίζει ανάλογα με το είδος της τροφής πόσο γρήγορα διασπάται και αφομοιώνεται στο αίμα, άρα και πόσο γρήγορα θα αποθηκεύσω λίπος.

 

Ξεκινήστε λοιπόν την ημέρα σας με πλούσιες σε φυτικές ίνες τροφές, ώστε να έχετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την αίσθηση της πληρότητας αλλά και να κάψετε λίπος αντί να αποθηκεύσετε. Οι φυτικές ίνες λειτουργούν σαν φρένο απορρόφησης στην περιοχή του λεπτού εντέρου, οπότε  και τα επίπεδα ινσουλίνης, ορμόνη βασική για την αποθήκευση λίπους, παραμένει χαμηλά.

 

Προτιμήστε φρέσκα φρούτα αντί για χυμό και καλύψτε τη δίψα σας με νερό. Ολοκληρώστε τη μέρα σας με ελαφρύ γεύμα και αποφύγετε να «πιείτε» τις θερμίδες σας! Συνδυάστε τη διατροφή σας με λίγο κίνηση και θα εκπλαγείτε!