Το γάλα: «η τέλεια τροφή»

Το τελευταίο διάστημα το θέμα της ημέρας είναι το γάλα και η κατανάλωση του. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο  διάβασα για συνωμοσίες, για χαρακτηρισμούς ως η «τέλεια τροφή» ακόμα και ανάλυση απόδοσης γάλακτος από αγελάδες σήμερα σε σχέση με τον προηγούμενο αιώνα!

 

Στον τομέα της υγείας οι περισσότεροι ειδικοί διαφωνούν σε πολλά θέματα για τα οποία υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις και συμφωνούν όταν οι περισσότερες έρευνες καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι λοιπόν ειδικοί στον χώρο της υγείας συμφωνούν και προωθούν την κατανάλωση γάλατος, ανεξαρτήτου πηγής, όχι μόνο αγελαδινού, αφού έχει συσχετισθεί επιστημονικά με δυνατά οστά και γενική υγεία. Άτομα που πάσχουν από δυσανεξία στη λακτόζη ή ομάδες ατόμων με αλλεργία σε πρωτεΐνες γάλακτος, αποτελούν συγκεκριμένες κατηγορίες και μελετώνται ξεχωριστά.

 .

Με ποια ειδικότητα προτείνετε οι άνθρωποι να μην καταναλώνουν γάλα; Όσα άρθρα διάβασα δεν είδα τίτλους σπουδών αναρτημένους ώστε να κρίνω την επιστημονική εγκυρότητα των αναγραφόμενων απόψεων. Όσο για την περιεκτικότητα του γάλατος σε αυξητικές ορμόνες, σε αίμα (!θα φαινόταν!),  σε εντομοκτόνα και άλλα πολλά, μπορεί να ελεγχθεί από οποιονδήποτε από σας με  μια απλή επίσκεψη σε αξιόλογα εργαστήρια τροφίμων, πανεπιστημιακά ή μη.

.

Γάλα
Γάλα

Τέλος όλη η βάναυση επίθεση στο γάλα σε συνδυασμό με τα μύρια αρνητικά στην υγεία πρέπει να γίνει λίγο πιο προσεκτικά. ‘Έχει βρεθεί επιστημονικά πως η κατανάλωση γάλατος μπορεί να έχει προστατευτική δράση  με διαβήτη τύπου 2, με υπέρταση, με οστεοπόρωση (φυσικά) και τελευταία με καρδιοαγγειακά προβλήματα!

.

Φυσικά αυτό δεν μεταφράζεται τόσο απλοϊκά όσο γράφεται. Επιστημονικά υπάρχουν όρια κατανάλωσης. Όσο υγιεινό και αν είναι ένα τρόφιμο, σε υπερβολική κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Αυτό ισχύει για όλα, ακόμα και για τα φρούτα και λαχανικά. Οπότε καταναλώστε με μέτρο και ακολουθώντας την ημερήσια συνιστώμενη δοσολογία. Να θυμάστε πως υπάρχουν και άλλες πηγές ασβεστίου, όπως ταχίνι, αμύγδαλα, μικρά ψάρια, μπρόκολο, αλλά είναι δύσκολο να πετύχετε τις ημερήσιες ανάγκες ασβεστίου μόνο από αυτές.

Ας αφήσουμε λοιπόν τις θεωρίες συνωμοσίας και ας ακούσουμε τους ειδικούς που πέρασαν πολλά χρόνια μελετώντας και κάνοντας σημαντικές έρευνες για να καταλήξουν στις προτεινόμενες ημερήσιες ανάγκες που απαιτούνται για έναν γερό και υγιή οργανισμό. Συνδυασμός και ποικιλία τροφών μπορεί να αποτελεί τη λύση πολλών συγκρούσεων.